Tüketicilerin, sadakat programları mevzusunda tercih ve alışkanlıklarını ortaya koyan Türkiye Sadakat Programları Araştırması’nın beşincisi tamamlandı. Ketchup Loyalty Marketing tarafınca gerçekleştirilen inceleme sonuçlarına nazaran, Shell’in ClubSmart sadakat programı akaryakıt kategorisinde “En Çok Kullanılan Sadakat Programı”, “Tüketicinin Vazgeçmem Dediği Program” ve “Programların Mobil Uygulama Kullanım Oranları” kategorilerinde birinci oldu.
AKARYAKIT sektörünün ilk sadakat programı olan Shell ClubSmart, Ketchup Loyalty Marketing tarafından yapılan Türkiye Sadakat Programları Araştırması’nda üç kategoride birincilik ödülünü aldı.
Tüketicilerin, sadakat programları konusunda tercih ve alışkanlıklarını ortaya koyan Türkiye Sadakat Programları Araştırması, bu sene beşinci kez yapılmış oldu. Ketchup Loyalty Marketing tarafınca meydana gelen inceleme sonuçlarına bakılırsa, Shell ClubSmart uygulaması fuel oil kategorisinde “En Çok Kullanılan Sadakat Programı”, “Tüketicinin Vazgeçmem Dediği Program” ve “Programların Mobil Uygulama Kullanım Oranları” kategorilerinde birinciliğe layık görüldü.
SHELL ClubSmart sadakat programı, akaryakıt sektörünün ilk sadakat programı olarak Shell & Turcas tarafınca Türkiye’de 2002 senesinde hizmete sunuldu. Her yakıt alımında Smart Puan kazandıran, kazanılan puanlarla hediye yakıt alma fırsatı sunan programın halihazırda 4,3 milyon üyesi bulunuyor.
Shell ClubSmart programı, istasyona gelen misafirlerin beklenti ve taleplerini evvelde öngörerek, sunduğu en doğru çözüm, en iyi ürün ve hizmet ile öne çıkıyor. Shell istasyonlarını ziyaret eden her 4 bireysel müşteriden biri Shell ClubSmart programı üyesi. Program üyeleri, ayda yaklaşık yaklaşık 3,5 kez istasyonları ziyaret ediyor.Her ay yaklaşık 1,8 milyon şahıs de düzenli olarak Shell ClubSmart kartları ile Shell istasyonlarından yakıt alımı gerçekleştiriyor. Bunun karşılığı olarak avantajlı Shell ClubSmart dünyasından yararlanıyor ve bedava yakıt kazanıyor. Programın, marka iş birlikleri ve kampanyalardan faydalanarak yılda bir depo bedava benzin hakkı kazanan üyeleri bulunuyor.
Shell ClubSmart’tan hususi günlerde kişiye özel teklifler
Shell & Turcas, sadakat programı ile tüketicilerle direkt temas gerçekleştirerek değişik
yazışma kanalları ile etkin ve sağlıklı bir alan kişi iletişimi yürütüyor. Örneğin; Shell ClubSmart
müşterilerine, her ay düzenli olarak VOC (müşterinin sesi) anketi gönderiliyor ve müşterilerin görüşleri alınıyor. Shell & Turcas’ın, tüketicilerden aldığı geri dönüşler doğrultusunda gereksinim ve talepleri en doğru şekilde incelenerek farklı teklif ve ayrıcalıklar sunuluyor.
Shell ClubSmart programının, satışlara ve mağaza trafiğine olan tesiri düzenli olarak takip ediliyor. Shell & Turcas, CRM aktivitelerini geliştirerek müşterilerinin alım sıklığına nazaran onların kendilerini ayrıcalıklı hissettirecek çalışmalarını sürdürüyor. Shell & Turcas’ın sadakat programı kapsamında gerçekleştirdiği iletişim aktiviteleri ve kampanyalar, müşterilerin memnuniyetini artırıyor ve marka ile arasındaki bağları güçlendiriyor. Programa katılan tüketicilerden alınan geri bildirimler, yeniden yenilikçi ve ayrım yaratan proje ve teklifler için düşünce veriyor. Kart sahiplerinin harcama alışkanlıklarına nazaran kişiye hususi teklifler sunuluyor. Özel günlerde tekrar kişiye hususi teklifler yapılıyor.
Shell ClubSmart, üyelerine yıl süresince Carrefoursa, Allianz, Borusan, Hyundai, Hotels.Com, Jolly Tur, Tekzen gibi değişik sektörlerden değişik markalar ile ortaklaşa meydana getirilen projelerle ayrıcalıklar kazandırıyor. Shell & Turcas’ın Shell ClubSmart programı kapsamında THY ve Zubizu ile iki mühim stratejik iş donanması öne çıkıyor. Shell & Turcas’ın Türk Hava Yolları ile 5. Yılını kutladığı iş birliğinde ise Shell ClubSmart ve Miles&Smiles kartlarını eşleştirenler, Miles&Smiles üyelik statülerine nazaran 5 kata varan Smart Puan kazanıyor. Plakasını ve Shell ClubSmart kartını uygulamaya kaydeden Zubizu üyeleri ise, bitirdikleri yakıt alışverlerinden tertipli olarak Smart Puan kazanabiliyor.
Shell Mobil Uygulaması, sektörde en oldukça kullanıcıya haiz tatbik
Dijital platformları da etkin halde kullanan Shell & Turcas, Shell Mobil Uygulaması üstünden kullanıcılarına, en aktüel haberleri, kampanyaları takip etme olanağı sağlıyor. Shell Mobil Uygulaması da sektörde en oldukca kullanıcı sayısına sahip uygulama konumunda yer alıyor. Uygulamayı telefonuna indirenlerin sayısı 1,6 milyona ulaşmış bulunuyor ve bu sayıya her ay yaklaşık 40 bin kişi daha ekleniyor.
0 Yorumlar